Výroba prvního automobilu v Mladé Boleslavi byla klíčovým momentem v české automobilové historii a je spojena se vznikem společnosti Škoda Auto, která patří mezi nejstarší a nejznámější automobilky na světě. Historie výroby automobilů v Mladé Boleslavi začala v roce 1905, kdy dva mladí podnikatelé, Václav Laurin a Václav Klement, založili firmu Laurin & Klement (později Škoda Auto). Od té doby uplynulo už více než 130 let. Po celou tuto dobu se automobily Škoda se řadí ke světové špičce.
Stříbrná mince 200 Kč 100. výročí výroby prvního automobilu v Mladé Boleslavi 2005 Proof
| Kategorie: | Stříbrné České Mince ČNB |
|---|
LÍC
Na líci dvousetkoruny je při horním okraji umístěn v neuzavřeném opisu název státu "ČESKÁ REPUBLIKA", který je z obou stran ohraničen tečkami. Při spodním okraji dvousetkoruny je rovněž v neuzavřeném opisu označení nominální hodnoty mince se zkratkou peněžní jednotky "200 Kč", z obou stran ohraničené tečkami. Uprostřed mincovního pole je ochranná známka L&K. Při pravém okraji dvousetkoruny uprostřed je značka mincovny, která dvousetkorunu razila.
RUB
Na rubu dvousetkoruny je vyobrazení automobilu vyrobeného v roce 1905 v Mladé Boleslavi. Při horním okraji jsou v neuzavřeném opisu letopočty "1905-2005", při levém, spodním a pravém okraji je rovněž v neuzavřeném opisu text "PRVNÍ AUTOMOBIL L&K Z MLADÉ BOLESLAVI". Oba opisy jsou ohraničeny tečkami. Autorem návrhu dvousetkoruny je akademický sochař Zbyněk Fojtů, jehož iniciály, spojená písmena "FZ", jsou umístěny při pravém okraji dvousetkoruny nad zadním blatníkem automobilu.
HRANA
Hrana je provedená hladká s vlysem "ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA * Ag 0.900 * 13 g *".
TECHNICKÁ SPECIFIKACE
Nominální hodnota: 200 Kč
Autor: ak. sochař Zbyněk Fojtů
Materiál: 900 Ag, 100 Cu
Průměr: 31 mm
Tloušťka: 2,4 mm
Hmotnost: 13 g
Provedení: Proof
Hrana: hladká s vlysem "ČESKÁ NÁRODNÍ BANKA * Ag 0.900 * 13 g *"
Limitovaný náklad: 11 000 ks
Emise: 18.5.2005
Eminent: ČNB
Mincovna: Česká mincovna
Země původu: Česká republika
